Geoblog.pl    joofie    Podróże    Chica rumana    Pojana Mikuli a nie Suczawa, tylko nie moge znalezc jej na mapie

Pojana Mikuli a nie Suczawa, tylko nie moge znalezc jej na mapie

Rumunia
Rumunia, Suczawa

Wyruszamy do jednej z polskich wiosek.
Do Pojana Mikuli podwozi nas Lukasz, ktory jest polakiem. Opowiada nam o tym jak sie zyje polakom w Ruminii. Jedziemy do niego do domu na herbatke bardzo kiepska droga, wiodaca posrod gor. Jak mowi nasz kierowca: rumunska droga i rumunski samochod, wiec jest ok. Lukasz dziala w dwoch stowarzyszeniach. Jednym z nich jest Stowarzyszenie Obczyzna - wlasnie zajmuja sie projektem malowania szlakow turystycznych pomiedzy monastyrami.
Jestesmy w polskiej wiosce na obczyznie. Kiedy spacerujemy czesto slyszymy mile ''dzien dobry'', czasem ktos zaczyna z nami rozmowe, ludzie ciesza sie slyszac ojczysty jezyk polski, odwracaja sie za nami. Dopelnieniem naszego pobytu jest msza polska. Zapach zupy grzybowej roznosi sie po calej kuchni, kiedy Lukasz nalewa ja do miseczek. Probujemy najprawdziwszy miod oraz chleb i inne tego typu pysznosci. W koncu zasypiamy w spiworach na - jak sie potem okaze - zimmmmmnej i baaaaaardzo twardej podlodze.

Chcesz malowac szlaki w Ruminii?
www.bukowina.ro
youtube: wojtek 1121

Andrzej
Andrzej - 2011-08-15 21:23
Poznałem Łukasza Juraszka w 2008 przez zupełny przypadek - dotarliśmy motocyklami do Pojany i zrobiliśmy tam postój. Świetny facet, tak samo jak jego mama, bardzo miło wspominam pobyt u nich jak również gościnność Heleny ze sklepy obok Domu Polskiego.Nie zapomnę smaku nalewek robionych przez Łukasza jak również pyszności serwowanych przez jego mamę.Dom Łukasza jest zawsze otwarty dla Polaków,człowiek czuje się jak w swoim rodzinnym domu.Na odjazd, podarowaliśmy Łukaszowi koszulkę z wyprawy do Rumuni.

Eugeniusz
Eugeniusz - 2018-12-25 10:16
Ja też miałem przyjemność poznania Lukasza.
Bylem w Pojanie Mikuli na wyprawie rowerowej. Niezapomniane trasy,wspaniali ludzie.Polecam gorąco.